Frakt & leveransvillkor

Observera att alla smycken som säljs via webbutiken är handgjorda och tillverkas efter din beställning för att i största möjliga mån kunna tillgodose just dina önskemål.  Tänk på att kristaller är ett naturligt material och därmed kan variera i form, nyans och klarhet. Naturliga sprickor och ojämnheter kan förekomma. Observera att bilden är en produktbild och att stenarnas utseende varierar.

Beställning

Köp av mina produkter sker genom beställning i webbshopen, där du hittar hela mitt sortiment och utbud. Efter ditt köp skickas din order till mig och utifrån den mejlar jag ett leveransbesked till dig tillsammans med din faktura. Detta sker normalt inom 1-2 dygn. Innan dess får du en automatisk orderbekräftelse direkt efter att du skickat iväg din beställning.

Betalning

Alla priser på produkter i webbshopen anges i SEK och är inklusive 25% moms. Reservation görs för ev skrivfel. Betalning för din order görs via swish eller bankgiro enligt uppgifterna på fakturan som skickas till dig.

Leveranstid

Alla smycken tillverkas efterhand som beställningarna inkommer och leveranstiden varierar normalt mellan 1-3 veckor. Faktorer som ev kan fördröja leveransen är om din betalning blir försenad, om orderingången vid köptillfället är ovanligt hög eller om jag behöver invänta egna leveranser.     

Fraktavgift

Om din totalorder understiger 700 kr är fraktavgiften 39 kr. Beställningar över 700 kr är fraktfria. Smyckena skickas till dig via postens varubrev och levereras i vadderade kuvert eller motsvarande emballage. Vid eventuella transportskador, skall detta omgående rapporteras till Postnord.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Observera att  ångerrätten inte gäller vid specialtillverkad produkt som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till info@kristall-anda.se. Ditt meddelande skall innehålla ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller. Detta måste framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till mig.
  • Du står själv för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning om det är möjligt.
  • Returer skickas till:
    Helen Andersson / Kristall-anda
    Skottorps slott Fiskartorpet
    312 96 Laholm

Reklamation och klagomål

Jag besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar jag mig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta mig för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@kristall-anda.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om jag inte lyckas med att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar jag dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 
  • Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer jag riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Jag accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför mitt rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende, då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Jag försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.